Specialistenlijst

Op deze pagina zullen we verschillende specialisten aan bod brengen.

Maaike:
Prof. Brandsen T.
Hoogleraar - Bestuurskunde

Het onderzoek van Taco Brandsen is gericht op de publieke dienstverlening (m.n. onderwijs, wonen, zorg) en de actuele vragen die daarin leven: hoe kan vernieuwing van onderop worden gestimuleerd? Welke dilemma’s en kansen ontstaan voor organisaties, die op het snijvlak van markt, middenveld en overheid opereren? Hoe kunnen burgers op een zinvolle manier participeren in de diensten waarvan zij de ontvangers zijn?

Naast zijn werk aan de Radboud Universiteit is Taco Brandsen hoofd van de Europese accreditatie-organisatie voor bestuurskundige opleidingen (EAPAA).

Prof. Carnall C.
Colin is Chief Executive Officer van Cass Exec, de executive education faculteit van Cass Business School. Voordat hij bij Cass Business School kwam, was Colin hoogleraar strategisch management en associate Dean aan Warwick Business School. Colin kwam bij WBS van het Henley Management College, waar hij een aantal leidinggevende functies bekleedde, wat resulteerde in de ontwikkeling en groei van Henley's MBA-portfolio, de internationale expansie van de school en later zijn e-learning ontwikkelingen. Vanaf 1998 verdubbelde hij als Henley's directeur van Executive Development de omvang van het executive programma. Hij werd in 1987 benoemd tot hoogleraar Management Studies aan Henley en heeft uitgebreide onderwijservaring, zowel met studenten als met zakelijke klanten. Colin is ook een actieve onderzoeker en adviseur op het gebied van strategische verandering, en heeft niet-uitvoerende bestuurdersbenoemingen gehouden in zowel de private als de publieke sector. Colin levert regelmatig bijdragen aan conferenties en bedrijfsevenementen op het gebied van strategische verandering, organisatieontwerp, managementontwikkeling en e-learning. Colin's publicaties omvatten Managing Change in Organizations (FT Pearson Prentice Hall, 2003), nu in de 4e editie. Colin is ook de oprichter-editor van The Journal of Change Management.

Prof. Dr. Duyvendak J.W.
Jan Willem Duyvendak is Distinguished Research Hoogleraar Sociologie aan de Universiteit van Amsterdam, nadat hij directeur was van het Verwey-Jonker Research Institute for Social Issues (1999-2003) en hoogleraar Community Development aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Met betrekking tot zijn achtergrondopleiding behaalde hij zijn masterdiploma's in zowel sociologie als filosofie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Bovendien deed hij zijn promotieonderzoek naar nieuwe sociale bewegingen aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn belangrijkste onderzoeksgebieden zijn momenteel de transformatie van de welvaartsstaat, het
behoren tot en 'zich thuis voelen' en het nativisme.

Dr. Honingh M.
Marlies Honingh studeerde Pedagogische Wetenschappen in Leiden. In 2008 verdedigde zij haar proefschrift: "Beroepsonderwijs tussen Publiek en Privaat". In 2010 ontving zij samen met Frans Oort een outstanding paper award voor hun paper : Teachers' organisational behaviour in public and private funded schools. Sinds augustus 2008 werkt zij als Universitair Docent en Bachelor coördinator bij de opleiding Bestuurskunde aan de Radboud Universiteit. In haar onderzoek houdt zij zich bezig met co-productie, governance in het onderwijs en organisatiegedrag.

Amber:

Operational Excellence is de overtuiging van een organisatie om te willen excelleren in de dienstverlening naar haar klanten. Dit betekent dat alles binnen de organisatie in één keer goed moet, op tijd is en tegen een uitstekende prijs wordt geleverd.

IND, De Immigratie- en Naturalisatiedienst voert het vreemdelingenbeleid in Nederland uit. Dat betekent dat de IND alle verblijfsaanvragen beoordeelt van mensen die in Nederland willen wonen of die graag Nederlander willen worden. Het kan daarbij gaan om vluchtelingen die niet veilig zijn in eigen land en die daarom hier asiel aanvragen. Maar ook om mensen die hier willen werken, studeren, of een gezin willen vormen met iemand die hier al woont. Daarnaast behandelt de IND naturalisatieverzoeken van mensen die hier al zo lang wonen dat zij zich Nederlander voelen en daarom een Nederlands paspoort willen aanvragen. Bij de IND toetsen we elke aanvraag afzonderlijk aan de regels van het vreemdelingenbeleid. Dat betekent dat we goed luisteren naar het verhaal van elke aanvrager zodat elke beslissing die we nemen, recht doet aan ieders persoonlijke situatie.

De IND is als uitvoeringsorganisatie onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, M. Harbers is als bewindspersoon verantwoordelijk voor het werk van de IND. De IND heeft geen invloed op het vreemdelingenbeleid, dat komt via de Tweede en Eerste Kamer tot stand. Daarnaast vloeien er regels voort uit (internationale) verdragen.

United Biscuits ("UB") is een Britse multinationale voedingsfabrikant, makers van McVitie's koekjes, Jacob's Cream Crackers en Twiglets . Het bedrijf was genoteerd aan de London Stock Exchange en was ooit een bestanddeel van de FTSE 100 Index . In november 2014 werd het bedrijf overgenomen door Yıldız Holding en maakt het nu deel uit van Pladis .

Britney:
Kurt Lewin is een van de oprichters van de gestaltpsychologie, daarnaast is hij ook professor voor kinderpsychologie. Lewin is directeur van het onderzoekscentrum voor groepsdynamica.

Gun Semin is geboren in Lisabon en is professor in onderzoek.

Manfred Floran Robert Kets de Vries is een Nederlandse psychoanalyticus en managementwetenschapper. Daarnaast is hij ook een econoom die als hoogleraar humanresourcemanagement en leiderschapsontwikkeling verbonden is aan INSEAD

Febe:

berger.PNG

Berger P.L: Peter Ludwig (17 maart 1929 - 27 juni 2017) was een in Oostenrijk geboren. Hij is een Amerikaanse socioloog en protestantse theoloog. Berger werd bekend om zijn werk in de kennissociologie, de godsdienstsociologie, de studie van de modernisering en de theoretische bijdragen aan de sociologische theorie.

luck.PNG

Luckmann T.: Thomas Luckmann was een Amerikaans-Oostenrijks socioloog van Duits-Sloveense origine. Hij heeft vooral bijdragen geleverd op vlak van de sociologie van communicatie, kennissociologie, godsdienstsociologie en wetenschapssociologie.

marsh.PNG

Marshak R.J: Robert Eugene Marshak (11 oktober 1916 - 23 december 1992) was een Amerikaanse natuurkundige die zich bezighield met leren, onderzoek en onderwijs.

mirv.PNG

Mirvis P.: Philip H. Mirvis (geboren 1951) is een organisatiepsycholoog en faculteitslid aan het Boston College, in het Center for Corporate Citizenship. Hij heeft tien boeken geschreven over onderwerpen in grootschalige organisatieverandering, ondernemingsbestuur en de kenmerken van het personeel en de werkplek.

shash.PNG

Sashkin M.: Marshall Sashkin is professor human resource development aan de George Washington University. Hij geeft lessen op het gebied van management en organisatieontwikkeling, leiderschap, adviesvaardigheden en onderzoeksontwerp en -methoden. Marshall behaalde zijn bachelordiploma in psychologie aan de Universiteit van Californië in Los Angeles en verdiende zijn Ph.D. in de organisatiepsychologie van de universiteit van Michigan in 1970.

Jelle:
Brodner Peter: Hij is een prof honorary aan de universiteit van Siegen en hij is ook een dokter.
Hij is schrijver van verschilende boeken die allemaal wat gerelateerd zijn met innovatie
Looise Kees Jan: Professor, komt uit Amsterdam en heeft een diploma organisatie sociologie aan universiteit in Twente
Tomer John F.:hij is een Emeritus professor van Economie aan het Rensselaer Polytechnic Institute voor 7jaar en Union College voor 2jaar voor hij zich bij Manhatten College aansloot.

Kobe:
Andrew Pettigrew: Pettigrew is een professor aan de Saïd Business school aan de universiteit van Oxford.

Gregory Northcraft: Nortcraft is professor aan de universiteit van Illinois aan de school van business administratie

John Kotter: Kotter is professor organisatiekunde en veranderingsmanagement aan de Harvard universiteit.

Linda Stroh: Stroh is een doctoraat aan de Loyola universtiteit in Chicago aan de school of business.

Margaret Neale: Naele is professor aan de school of business aan de Stanford universiteit.

Maud:

David Kolb: David A. Kolb is een psycholoog en pedagoog uit de V.S.. Hij is bekend door zijn theorie over de verschillende leerstijlen en de leercyyclus. In het boek wordt hij ook vermeld voor zijn inzicht over het leerproces.

Prof B. Lievegoed: Bernard Lievegoed schreef het boek ‘Organisaties in ontwikkeling’. En wordt daarvoor ook vermeld in de tekst.
Bernard Lievegoed was een Nederlands psychiater, pedagoog, Hoogleraar, organisatiedeskundige en antroposoof. Hij studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen. En was betrokken bij de ontwikkeling van de antroposofische beweging in Nederland.

Nsiala:
Michael Dell: Deze is de oprichter van computergigant Dell. In de jaren 1983 toen Michael Dell nog student medicijnen was begon hij met het opkopen van overgebleven voorraden van verouderde IBM-pc's van lokale handelaren.

Kurt Lewin:Deze was een van de oprichters van de gestaltpsychologie. In Duitsland werd hij geboren en heeft verder gestudeerd in de Verenigde Staten, waar hij professor voor Kinderpsychologie werd.

John Kotter: Deze is een Amerikaan s bedrijfskundige en emeritus hoogleraar organisatiekunde en veranderingsmanagement aan de Harvard-universiteit. Hij werd in 1970 gepromoveerd tot "doctor of business administration". En na enkele jaren werd hij in bedrijven betiteld als belangrijkste persoon van leiderschap.

Anne:
Burgers:
Jos Burgers (1951) is een marketingman. Zijn carrière is begonnen in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Hij heeft Bedrijfseconomie gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Daarna gaf hij les Marketing aan Fontys Hogescholen te Eindhoven en vervolgens adviseerde hij voor een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.

Cameron:
Kim S. Cameron (1946) is Hoogleraar Management en Organisaties aan de Ross School of Business aan de Universiteit van Michigan. Hij heeft 15 wetenschappelijke boeken geschreven of bewerkt en meer dan 130 academische artikelen gepubliceerd. Cameron was onder andere van mening dat inkrimping meestal geen effectieve bedrijfsstrategie is vanwege de manier waarop het wordt geïmplementeerd.

Damsio:
António Rosa Damásio (1944) is een Portugees neuroloog en schrijver. Hij woont en werkt al meer dan 10 jaar in de VS. Damasio is vooral bekend geworden door zijn boek Descartes' Error: Emotion, Reason, and the Human Brain. Hierin neemt hij de biologische basis van de werking van de hersenen onder de loep. Hij studeerde geneeskunde en promoveerde aan de Universiteit van Lissabon. Vandaag de dag is hij hoogleraar aan de University of Southern California.

Gino:
Franesca Gino bestudeerd hoe mensen een meer productief, creatief en … leven kunnen hebben. Gino is naast auteur ook professor aan de Harvard Business School. Ze geeft vaak keynote speeches, biedt trainings programma’s en advies aan organisaties, zowel non-profit als profit.

Higgins:
Edward Tory Higgins (1946) is hoogleraar psychologie, hoogleraar bedrijfskunde en directeur van het Motivation Science Center aan de Columbia University. Higgins heeft een brede reeks onderzoeksinteresses, waaronder motivatie en cognitie, oordeel en besluitvorming en sociale cognitie.