Specialistenlijst

Op deze pagina zullen we verschillende specialisten aan bod brengen.

Maaike:
Specialistenlijst – Maaike Van Walleghem

Amber:

Operational Excellence is de overtuiging van een organisatie om te willen excelleren in de dienstverlening naar haar klanten. Dit betekent dat alles binnen de organisatie in één keer goed moet, op tijd is en tegen een uitstekende prijs wordt geleverd.

IND, De Immigratie- en Naturalisatiedienst voert het vreemdelingenbeleid in Nederland uit. Dat betekent dat de IND alle verblijfsaanvragen beoordeelt van mensen die in Nederland willen wonen of die graag Nederlander willen worden. Het kan daarbij gaan om vluchtelingen die niet veilig zijn in eigen land en die daarom hier asiel aanvragen. Maar ook om mensen die hier willen werken, studeren, of een gezin willen vormen met iemand die hier al woont. Daarnaast behandelt de IND naturalisatieverzoeken van mensen die hier al zo lang wonen dat zij zich Nederlander voelen en daarom een Nederlands paspoort willen aanvragen. Bij de IND toetsen we elke aanvraag afzonderlijk aan de regels van het vreemdelingenbeleid. Dat betekent dat we goed luisteren naar het verhaal van elke aanvrager zodat elke beslissing die we nemen, recht doet aan ieders persoonlijke situatie.

De IND is als uitvoeringsorganisatie onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, M. Harbers is als bewindspersoon verantwoordelijk voor het werk van de IND. De IND heeft geen invloed op het vreemdelingenbeleid, dat komt via de Tweede en Eerste Kamer tot stand. Daarnaast vloeien er regels voort uit (internationale) verdragen.

United Biscuits ("UB") is een Britse multinationale voedingsfabrikant, makers van McVitie's koekjes, Jacob's Cream Crackers en Twiglets . Het bedrijf was genoteerd aan de London Stock Exchange en was ooit een bestanddeel van de FTSE 100 Index . In november 2014 werd het bedrijf overgenomen door Yıldız Holding en maakt het nu deel uit van Pladis .

Britney:
Kurt Lewin is een van de oprichters van de gestaltpsychologie, daarnaast is hij ook professor voor kinderpsychologie. Lewin is directeur van het onderzoekscentrum voor groepsdynamica.

Gun Semin is geboren in Lisabon en is professor in onderzoek.

Manfred Floran Robert Kets de Vries is een Nederlandse psychoanalyticus en managementwetenschapper. Daarnaast is hij ook een econoom die als hoogleraar humanresourcemanagement en leiderschapsontwikkeling verbonden is aan INSEAD

Febe:
Berger P.L: Peter Ludwig (17 maart 1929 - 27 juni 2017) was een in Oostenrijk geboren. Hij is een Amerikaanse socioloog en protestantse theoloog. Berger werd bekend om zijn werk in de kennissociologie, de godsdienstsociologie, de studie van de modernisering en de theoretische bijdragen aan de sociologische theorie.

Luckmann T.: Thomas Luckmann was een Amerikaans-Oostenrijks socioloog van Duits-Sloveense origine. Hij heeft vooral bijdragen geleverd op vlak van de sociologie van communicatie, kennissociologie, godsdienstsociologie en wetenschapssociologie.

Marshak R.J: Robert Eugene Marshak (11 oktober 1916 - 23 december 1992) was een Amerikaanse natuurkundige die zich bezighield met leren, onderzoek en onderwijs.

Mirvis P.: Philip H. Mirvis (geboren 1951) is een organisatiepsycholoog en faculteitslid aan het Boston College, in het Center for Corporate Citizenship. Hij heeft tien boeken geschreven over onderwerpen in grootschalige organisatieverandering, ondernemingsbestuur en de kenmerken van het personeel en de werkplek.

Sashkin M.: Marshall Sashkin is professor human resource development aan de George Washington University. Hij geeft lessen op het gebied van management en organisatieontwikkeling, leiderschap, adviesvaardigheden en onderzoeksontwerp en -methoden. Marshall behaalde zijn bachelordiploma in psychologie aan de Universiteit van Californië in Los Angeles en verdiende zijn Ph.D. in de organisatiepsychologie van de universiteit van Michigan in 1970.

Jelle:
Brodner Peter: Hij is een prof honorary aan de universiteit van Siegen en hij is ook een dokter.
Hij is schrijver van verschilende boeken die allemaal wat gerelateerd zijn met innovatie
Looise Kees Jan: Professor, komt uit Amsterdam en heeft een diploma organisatie sociologie aan universiteit in Twente
Tomer John F.:hij is een Emeritus professor van Economie aan het Rensselaer Polytechnic Institute voor 7jaar en Union College voor 2jaar voor hij zich bij Manhatten College aansloot.

Kobe:

Maud:

David Kolb: David A. Kolb is een psycholoog en pedagoog uit de V.S.. Hij is bekend door zijn theorie over de verschillende leerstijlen en de leercyyclus. In het boek wordt hij ook vermeld voor zijn inzicht over het leerproces.

Prof B. Lievegoed: Bernard Lievegoed schreef het boek ‘Organisaties in ontwikkeling’. En wordt daarvoor ook vermeld in de tekst.
Bernard Lievegoed was een Nederlands psychiater, pedagoog, Hoogleraar, organisatiedeskundige en antroposoof. Hij studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen. En was betrokken bij de intwikkeling van de antroposofische beweging in Nederland.
Nsiala: